pühapäev, 1. mai 2016

Kilplased (rahvatantsu versioon Hopsanile)

Rändajad (nagu poleks 5 aastat mööda läinudki)

Kuningas ja nõunik.
Nõunik: (Tuleb mikrofoni juurde , lööb kaaned lahti ja tahab alustada teadustamist) Järgmisena ......
Kuningas: ( Algab muusika
(Nõunik lööb kaaned kokku, kummardab ja vaatab otse rõdule.)
Nõunik: Mu isand, mis teie meele nii kurvaks teeb. Ärge ainult nutke. Me kindlasti mõtleme midagi välja. (Pealtvaatajale) Kui ma vaid aru saaks mida ta tahab.
Kuningas: Aide, je besoin d'aide!
Nõunik: Kas teist keegi oskab prantsuse keelt?
Kuningas: Help
Nõunik: OK.
Kuningas: help, i need smart man.
Nõunik: Ah või tarka meest on vaja. Mina olen tark mees. Ahaa või 5 meest on vaja. Oh seda saab. Palun!

Aadama tants

Nõunik: Noh.
Kuningas: No, no, no!
Nõunik: Ei sobi. Mis neil siis viga on?

Kuningas: No, no, no, no! (Pea aegu nutma puhkedes) 
Kuningas:  (Ilmub lavale ja annab portfellist paberi millel on koopainimeste pildid – pilt ilmub tagaseinale.)
Nõunik: Ahaa, ah või nii, et teie arvates on nad lausa sellised... Aha et nad vajavad veel arenemist. No jah. Aga teate mul on veel midagi pakkuda. Suur maa, küll me ikka midagi leiame. Seiske siin. Ma lähen otsin teile kohe midagi uut. (Tantsijad tulevad lavale ükshaaval. Nõunik lava tagant.) Mul on selline ja selline ja selline.

Klappermees

Kuningale ei sobi, sest need on erivajadusega. Kuningas võtab ühe tantsija ja teeb talle peent tantsusammu ette, see teeb selle kehvalt ja kööbakalt järele.
Nõunik: Mine minema, kas sa ei näe, sa ei sobi meie kuningale. Erivajadusega selline. Minge tehke trenni enne kui välja tulete! Näed kui kurvaks te meie isanda tegite.
Hea isand ärge heitke meelt. Teate mul on olemas üks nii priima poiss. Te jääte kindlasti rahule.

Kiekim mees

Kuningas: Excellent, très bon!
Nõunik: Suurepärane. Kuningas tahab teile öelda et ta on vaimustuses ja rahul, et terve teie sugukond suure tarkuse ja mõistusega on õnnistatud, nii võtab teid kõiki oma nõunikena tööle. Hakkame nüüd minema, kaua ma siin üksi rabelen, ruttu lennukile Brüssel ootab. Näete ta juba läheb, tema järel.
Kõik mehed kutsutakse kuninga juurde ära. 
Naiste nutt.
1 naine: (Nutt) Kaua ma neid meeste töid teen. Meie kodusele asjale ei ole see kuidagi tuluslik.
2 naine: Jah põllud põevad.
3 naine: Loomad jäävad lahjaks.
4 naine: Pere sõnakuulmataks ja lapsed, keda meie emad rohkem armastame, kui hää on.
5 naine: Mis nende lastega siis on?
4 naine: Lapsed saavad jultunumaks ja panevad vastu.
6 naine: Lapsed on jah peksmata ja korda pole majas üldse. Kurat kaua need mehed meil ära juba on?
2 naine: No oma mitu aastat juba.
4 naine: Jah ja mis neil meestel sellest kasu on? Kas nad selle eemalolemise eest mõisa või valla endale?
5 naine: Aga kirjutame neile kirja.

Mul pole mõisa

Mehed baaris, peened klaasid, vihmavarjude ja oliiviga. Tuleb 1 meestest.
Nõunik: Mehed, isand ei oska pangaülekannet teha.
Mehed: Pistab selle kaardi masinasse. Tuleb ette kast, sinna paneb selle esimese numbri. Siis klõpsab kuni tuleb ette järgmine kast, sinna paneb järgmise numbri.
Nõunik: Aitüma, te olete ikka nii targad. Kuulge teile on kiri.
Mehed:  Kiri. Kellelt see on? Meie naistelt. Loe ette!
Nõunik:  Kuidas elate? Kas vürstid ning kuningad ikka veel teie  tarkust kuulda tahavad, ja sellepärast teid majast ja talust, naiste ja laste juurest ära on kutsunud ja nii kauaks enese juurde on jätnud, et karta on, et nad teid kalliste kingituste ja lubamistega on ära võrgutanud, nii et teie tagasi tulla ei tahagi. Selleüle oleme meie väga mures. Mõtelege kui kaua aega me juba lahus oleme olnud mõtelge oma laste peale kes nüüd juba küsima hakkavad, et kus siis meie isad on? Arvate, et nad teis selle eest tänavad, kui suureks saades meilt kuulevad kuis neid ilma abistamata olete jätnud. Sellepärast loodame, et koju tulete kui teie mitte võõraid lindusid oma pesas näha ei taha, kes teid koju tulles ukse taha viskavad. Sellepärast olge kahju eest hoiatatud!
Mehed: Ma olen ennast alati ilusaks ja üksikuks meheks pidanud. 

Ilus mees


Mehed: Huvitav, kas mul on kusagil mingi perekond, või naine.
Mehed:  (Hingeldades) Minu süda küll sellele tempole kaua vastu ei pea.
Mehed: Kuulge me oleme kauaks siia jäänud. Ma tahaks veel kord oma naist näha. Jah, ütle isandale, et me läheme ja vaatame veel kord oma naised ja lapsed üle.

Veel kord

Mehed: Hei naised naisukesed. Me oleme koju jõudnud. Ei tea kas meid änam ära tunnevadki!

Võro polka

Mehed: Kuninga juurde enam ei taha. Mõtleme mida teha, sest varsti tuleb nõunik neid tagasi kutsuma. Hei külamees (Nõunik kes on end külameheks riietanud) mis sa siin teed?  
Külamees:  No läksin mina koos oma obesega mööda teed ja kuulsin, kuidas kaks kägu üksteise võidu kukkusid. Üks kägu kukkus Kilpla metsas, aga teine kägu teispool piiri võõra kuuse otsas. (Kilplased hakkavad kägudeks kukkuma). Kurvastusega märkasin, et võõras kägu oli kangem kukkuma, kui meie oma. Ei oleks õige, kui ma võõrale käole võidu jätan ja oma kägu ei aita. Sidusin obese puu alla kinni ja ronisin kohe üles puu otsa. Panin käed suu juurde ja hakkasin kukkuma, nii et mets laksus käes ja ei lõpetanud enne, kui võõras kägu häbi pärast minema lendas. Aga kui puu otsast alla hakkasin ronima siis .....

Läki obest ollalee

Mehed: (koputab sõrmega oimukohale) Kuulge see on hea mõte. Hakkame rumalaks.
Mehed: Hakkame.
Mehed: Kohe väga rumalaks! (Hõisked!)

Raha on (Peale tantsu loobitakse raha.)

Nõunik: (jookseb kuninga juurde ) Aulik isand kõik on lausa segi läinud. Need ei saa teile küll enam nõu anda. Nad on lausa lollid.
Kuningas:  It is not possible.
Nõunik: Misasja, et pole võimalik. Targemadki mehed on täitsa lolliks kätte ära läinud. No tule vaata ise!

Memme taadi polka

Kuningas:  (Kuningas jalutab keset tantsu läbi, lööb käega ja läheb minema) .
Nõunik: (Peale tantsu käib pea kõik läbi ja annab kätt)  Tänan, nüüd saan mina olla kõige targem. Ma olen seda nii kaua oodanud.  Jääge siia ja ärge  te siit kuhugi tulge!
(Kohendab end korda) Minu mapp, minu kaabu  - minu isand vajab mind!

(Tantsijad jälgivad seda minemist ja kui nad läinud ohkavad kõik koos).

Hingerahu valss

Märjamaa rahvamaja 30.aprill 2016